Rekenonderwijs
Door beter te kijken naar waar de leerlingen in de ontwikkeling zijn, willen wij goed aansluiten bij de zone van de naaste ontwikkeling. Door te werken met duidelijke leerlijnen en thema's gaan we het rekenaanbod inzichtelijker en aantrekkelijker maken, met het doel dat de leerkrachten de voortgang van de leerlingen nauwgezet kunnen volgen en bijsturen waar nodig, wat resulteert in verbeterde rekenvaardigheden bij de leerlingen.
De gewenste situatie laat het volgend zien:
- de onderdelen; meten, tijd en geld worden projectmatig aangeboden door de hele school of per bouw.
- de leerlijnen/lesdoelen zoals beschreven in de methode vormen de basis voor iedere les.
- de leerlingen worden ingedeeld in instructiegroepen, waarbij wordt gekeken naar de mate van beheersing betreffende een leerlijn.
- de ontwikkeling wordt gevolgd aan de hand van de leerlijnen, zoals beschreven in het boek 'Leerlijnen voor het basisonderwijs.' (Van der Steeg, 2020)