Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Op 't Raerderhiem

"In 2020 zijn wij verhuisd vanuit Brabant naar het mooie Raerd. De eerste kennismaking met de school hebben wij als heel prettig ervaren. We hebben andere scholen bezocht maar we voelden ons op het Raerderhiem heel welkom. De kleinere klassen, wat meer persoonlijke aandacht leek ons ook heel prettig. Onze dochters van toen 6 en 9 kwamen van een school met 400 leerlingen op deze dorpsschool. Dus even wennen was het wel! Door de Corona de eerste maanden veel vanuit thuis het schoolwerk gedaan met veel plezier. Ondanks dat ons dit allemaal goed bevallen is waren de kinderen uiteraard ook weer erg blij naar school te kunnen gaan en vrienden te maken en de meesters en juffen weer te zien! Nu anderhalf jaar verder hebben ze hun plekje op school gevonden, vrienden gemaakt en gaan elke dag met veel plezier naar school!"
Ouder 't Raerderhiem

"Het Raerderhiem is een fijne, kleine en rustige school. Een school waar veel aandacht is voor de leerlingen. Het deskundige en enthousiaste team levert maatwerk; elk kind is immers uniek. In overleg met zowel de kinderen, als de ouders wordt gekeken welke kansen er zijn en hoe een kind zich optimaal kan ontwikkelen. Daarbij wordt zeker niet alleen naar de schoolprestaties gekeken, maar ook naar de sociaal emotionele ontwikkeling. Er is veel structuur op school en in de klassen. Onze kinderen vinden dat heel fijn. Gedegen onderwijs, leuke uitstapjes en ruimte voor de inbreng van elk kind, dat is hoe wij het Raerderhiem ervaren."
Ouder 't Raerderhiem

" 't Raerderhiem is een leuke school omdat de juffen en meester heel lief zijn en ze leggen alles goed uit."
Leerling groep 6 't Raerderhiem

"Ik vind 't Raerderhiem een hele leuke school want we hebben heel veel leuke dingen op ons schoolplein staan, bijvoorbeeld: een pannakooi, schommels, klimrek en nog heel veel andere leuke dingen".
Leerling groep 6 't Raerderhiem

"Ik vind de school leuk omdat we nu een bibliotheek hebben (De Letterfretter) en je kan er ook een boek lenen en mee naar huis nemen. De bibliotheek is donderdagmiddag van 14:15 tot 14:45 uur open".
Leerling groep 7 't Raerderhiem

"Wij doen op 't Raerderhiem best veel met toneel. Nu hebben we een juf die daar heel goed in is, juf Lucinda. Zij schrijft zelf de toneelstukken en regiseert ze. Vorig jaar hebben wij met groep 6/7 het toneelstuk 'Alice in wonderland' gedaan. Dit jaar komt er nog veel meer!"
Leerling groep 7 't Raerderhiem

"Ik vind 't Raerderhiem leuk omdat we vaak erg leuke uitjes hebben. In de zilveren weken gaan we naar een museum. In het begin van het jaar hebben we een groepsuitje en er komt ook iemand op school die geeft dan een workshop. We hebben ook nog schoolreisjes en er zijn vast nog meer leuke dingen die we gaan doen".
Leerling groep 8 't Raerderhiem

" Wanneer ik 't Raerderhiem binnen kom, zie ik kinderen die blij en enthousiast zijn. Ik zie leerkrachten die met passie voor onderwijs en kinderen lesgeven. Ik ben trots om met dit team, met deze kinderen en ouders te werken!"
Directeur 't Raerderhiem

"Ik ervaar op 't Raerderhiem een fijne sfeer. Iedereen mag zijn wie hij/zij is en dat is goed. Oog hebben voor ieder individu en dit met je hart uitdragen naar de leerlingen toe".
Leerkracht 't Raerderhiem