Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Groepsdoorbrekend en betekenisvol leren

Het project 'Ontwikkelen: Groepsdoorbrekend en betekenisvol leren' wordt opgestart om de motivatie voor lezen en leren bij leerlingen te verhogen en de onderwijskwaliteit te verbeteren. De huidige onderwijsaanpak voldoet niet aan de leerbehoeften van de leerlingen en biedt leerkrachten onvoldoende tijd om onderwerpen uit te diepen. Het project zal onderzoeken welke onderwijsmethoden beter aansluiten bij de behoeften van zowel leerlingen als leerkrachten.

Wat willen we bereiken:

  1. Verbetering van de leerervaring: Dit project gaat ons helpen bij het verbeteren van de leerervaring van onze leerlingen. Groepsdoorbrekend leren helpt leerlingen om op hun eigen tempo te leren en hun eigen leerstijl te ontwikkelen. Dit leidt tot een beter begrip van de lesstof en een hogere betrokkenheid bij het leren.
  2. Ontwikkeling van kritisch denken en probleemoplossende vaardigheden: Door betekenisvol leren worden leerlingen aangemoedigd om dieper na te denken over de lesstof en verbanden te leggen. Dit helpt bij de ontwikkeling van kritisch denken en probleemoplossende vaardigheden.
  3. Bevordering van samenwerking: Groepsdoorbrekend leren biedt leerlingen de mogelijkheid om samen te werken en te leren. Dit helpt hen om belangrijke sociale en communicatieve vaardigheden te ontwikkelen.
  4. Verbetering van de leerresultaten: Door groepsdoorbrekend en betekenisvol leren verbeteren de leerresultaten van de leerlingen. Dit leidt tot betere prestaties.
  5. Voorbereiding op de toekomst: De vaardigheden die worden ontwikkeld door groepsdoorbrekend en betekenisvol leren, zoals kritisch denken, probleemoplossing en samenwerking, zijn essentieel voor succes in de 21e eeuw. Dit project helpt leerlingen om zich voor te bereiden op de toekomst.
  6. Verhoging van de motivatie: Door het leren betekenisvoller en relevanter te maken voor de leerlingen, wordt de motivatie om te leren verhoogd. Dit leidt tot een hogere betrokkenheid bij het leren en een positievere houding ten opzichte van school.